Naam(Vereist)
Max. bestandsgrootte: 20 MB.

"*" geeft vereiste velden aan

Persoonsgegevens

Naam*

Contactgegevens

E-mailadres*
Met dit e-mailadres houden we je op de hoogte van de status van je inschrijving.
Adres*

Aanvraag

Geef hier onder een zo uitgebreid mogelijke beschrijving van uw aanvraag. Denk hierbij aan het aantal personen en de locatie.

Annet ter Avest

Hallo,

Ik ben Annet ter Avest, geboren en getogen in Nijverdal, Overijssel. Mijn ambities en avontuurlijke inslag leidden mij in de jaren 90 naar een loopbaan bij het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag waar ik diverse administratieve functies vervulde en enerverende tijden op ambassades in het buitenland beleefde. In 2006 ben ik teruggekeerd naar Den Haag waar ik het met mijn gezin nog steeds uitstekend naar mijn zin heb.

In 2015 heb ik besloten het Ministerie van Buitenlandse Zaken achter mij te laten omdat ik tot de conclusie was gekomen dat mijn passie meer lag bij financiële zaken in combinatie met maatschappelijke dienstverlening. Voor die overstap heb ik een opleiding voor schuldhulpverlener gevolgd en bij een aantal gemeentes werkervaring op mogen opdoen.

Met succes! Ik ben nu in dienst bij werkzaam bij de Gemeente Den Haag en sinds november 2019 in de functie van Consulent Geldzaken070.

Als Consulent Geldzaken070 ondersteun ik burgers in Den Haag in een vroeg stadium met hun financiën, zodat geldzaken geen geldzorgen worden. Bij een eerste (telefonische) afspraak maak ik samen met de cliënt een budgetplan om meer inzicht te krijgen in de financiële situatie en doe wat nodig is om de situatie te stabiliseren. Wanneer er langer ondersteuning nodig is om de financiën op orde te krijgen en/of er meerdere factoren een rol spelen op andere leefgebieden kan hij/zij warm doorverwezen worden naar een maatschappelijke organisatie in Den Haag. Ook binnen de gemeente kunnen andere actoren worden ingeschakeld, bijvoorbeeld de sociaal raadslieden of de WMO.

Begin 2018 werd ik door Maiflex/Topstad benaderd voor de functie Consulent Schuldhulpverlener

bij de Gemeente Den Haag. De gemeente zocht extra personeel ter ondersteuning i.v.m. een snel toenemend aantal aanvragen voor schuldhulpverlening.

Na een prettig gesprek met Regilio en Halit in Amsterdam kon ik op sollicitatiegesprek bij de gemeente. Dat was best even spannend maar ik werd aangenomen. Ruim een jaar heb ik als schuldhulpverlener gewerkt in een team met o.a. nog 6 andere collega’s van Maiflex/Topstad. Het leverde mij waardevolle kennis en werkervaring op en bovenal veel werkplezier.

Vervolgens kon ik in april 2019 aan de slag in de functie consulent Werkoffensief +500. Dit project had als doel mensen met een langdurige bijstandsuitkering persoonlijk te spreken en te begeleiden naar (betaald) werk. Door deze aanstelling kon ik als ambtenaar in direct dienstverband bij de Gemeente Den Haag in Dienst komen en heb ik afscheid genomen van het uitzendbureau. Gelukkig toonden zij alle begrip voor mijn keuze en wensten zij mij veel succes toe!

Maar mijn interesse en passie voor financiële zaken bleef knagen. Daarom heb ik in oktober 2019 op de functie van Consulent Geldzaken070 gereageerd en was erg blij dat de keuze –er waren veel gegadigden- op mij viel. Het heeft mij veel noeste arbeid en inspanning gekost, maar nu na bijna een jaar na dato, doe ik dit werk nog altijd met heel veel plezier, het is voor mij de werkplek to be.  Als kers op de taart mag ik volgende maand een vast contract bij de Gemeente Den Haag in ontvangst nemen.

Den Haag, november 2020+++

Dit bericht delen